Conclusie


Het gebruik van Twitter lijkt eenvoudig, houdt er rekening mee dat het veel tijd kost en dat er een duidelijke boodschap moet worden uitgedragen. Twitter is niet een programma wat je zomaar even aan en uit kan zetten.

Om consumenten aan te trekken is het van groot belang dat er creatief aan de slag wordt gegaan met social media (Twitter). De concurrentie is moordend dus zorg voor het juiste onderscheidende vermogen.
Het lijkt eenvoudig toe te passen. Dit is echter niet het geval. Om goed te werk te gaan moet iemand zich gaan specialiseren in social media. Het is niet zo dat je het slechts online zet en de rest gaat vanzelf. Wanneer de uitvoering goed is kan het enorm snel gaan via social media.

Het rendement kan enorm hoog liggen.

In de toekomst worden er alleen maar meer gebruikers verwacht. Dit betekend dat er nog genoeg kansen liggen waarop kan worden ingespeeld.
Via Twitter kan het bedrijf de houding van de consument analyseren. Door het interactieve gebruik kan er worden geluisterd naar opmerkingen van de consument. Het is een extra en eenvoudige wijze om met klanten in contact te komen.